mojeID

mojeID – bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w Banku Spółdzielczym w Głubczycach. Uruchomiliśmy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Dzięki mojeID, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.), korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne.


Czym jest mojeID?

mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.

mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.


Możliwości oferowane przez mojeID

  • Potwierdzenie tożsamości – w szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.
  • Logowanie do istniejącego konta.
  • Autoryzacja operacji.

Korzyści

  • Łatwiejszy dostęp – prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.
  • Bezpieczeństwo – masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
  • Użyteczność – korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
  • Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne.

Zastosowanie

  • Usługi publiczne
    • Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu).
    • Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych).
  • e-Commerce
    • Potwierdzanie wieku klienta.
    • Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy.
  • Energetyka
    • Rejestracja wniosku/formularza.
    • Przedłużenie umowy.
    • Dostęp do portalu klienta.
  • Medycyna
    • Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych.
    • Zakup leków przez internet.
  • Media
    • Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo.
    • Opłacanie abonamentu.
  • Ubezpieczenia
    • Sprzedaż polisy przez internet.
    • Odnowienie polisy (Direct).

UWAGA!

Nim przystąpisz do zakładania profilu zaufanego, sprawdź w eBankNecie czy masz wprowadzony aktualny adres email (jeśli go brakuje, w dalszych krokach wystąpi błąd). Aby sprawdzić poprawność zapisanego adresu email postępuj kolejno:

  1. Po zalogowaniu do eBankNetu, wybieramy kafelek „Mój profil”
    link do logowania do bankowości internetowej: https://ebank.bsglubczyce.pl/#login

2. Przechodzimy do zakładki „Dane”, a następnie rozwijamy sekcję „Adres e-mail”.
Następnie sprawdzamy poprawność wpisanego adresu, czy jest aktualny. Jeśli pole jest puste, musimy je uzupełnić o poprawny adres email naciskając przycisk „EDYTUJ”

Uwaga!
Synchronizacja danych wprowadzonych w module Profil klienta serwisu bankowości internetowej z systemem głównym Banku odbywa się cykliczne.W związku z powyższym, jeśli modyfikowaliśmy adres email lub go dodawaliśmy, zalecane jest odczekanie 24h przed przystąpieniem do dalszych kroków w rejestracji Profilu Zaufanego.

Jeśli adres email był poprawny i nie uległ zmianie, możemy przejść do zakładania konta w usłudze Profil Zaufany.


Przydatne Linki

Aby zalogować się do Profilu Zaufanego możesz wejść na stronę https://pz.gov.pl/

Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/

Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego

Informacje o usłudze mojeID znajdziesz tutaj: https://www.mojeid.pl/


mojeID w pytaniach i odpowiedziach

mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.
Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.
Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów. Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.